vad hatar jag ? läs så förstår ni, det är inte så mycke när man väl läser :)

.. med andra?:
- falska
ni som är olika till varje person

- pratar skit/startar rykten
är ni avundsjuka eller vad fan är grejen? Har ni inget bättre för er än att komma på skit om andra, är ni så otroligt besvikna på er själva och gett upp så ni måste försöka hitta fel på andra, och om det inte finns några fel, ja, då ska ni hitta på nått, seriöst, väx upp!

- folk som fel bedömer än för vad dem hört/förutfattade meningar
bara för att ni hört nått om en person, betyder det inte att det stämmer, man ska inte tro på allting man hör, för med än hälften är säkert falskt ändå, världen består typ av skitsnack. PATETISKT

- folk som är arga på en bara för att deras kompisar är det
om man bråkar med någon, så ska alltid deras kompisar börja bråka med en också, allvarligt, om man inte gjort någon nått, då finns det ju ingen anledning att hata personen, jag fattar inte grejen med att tycka som alla andra, stå upp för vad ni själva tycker och tänker istället!!

- folk som fortsätter skriva på Msn/Facebook/mail/sms, även om man ignorerar totalt. Fatta!?
är det så sjukt svårt att fatta, om man skriver till någon flera gånger dagligen och personen inte svarar betyder det nog att personen inte vill ha nånting med en att göra, annars hade den svarat. Eller hur? Är det så svårt att förstå det verkligen?

- försöker förstöra förhållanden
jag stör mig enormt mycket på människor som går runt och säger att man sagt massa saker till den man är tillsammans med, eller att man tycker någonting, som verkligen inte stämmer, alltså vad är grejen med att få vänskap eller förhållanden att brytas? det är bara fruktansvärt elakt, tänk tvärtom, om det skulle hända er, hur skulle ni må? Som tur var har jag en pojkvän som litar på mig, och jag på honom, och vi erkänner allting för varandra, även dåliga saker, därför vet vi att om någon säger någonting, och vi sedan frågar varandra om det stämmer, så får vi alltid ett ärligt svar tillbaka!
tänk såhär: om ni är jätte bra kompis med någon (bästa vän) eller är tillsammans med någon, och ni får höra nått, vem litar man på mest, pojkvän/bästa vän eller någon man känner lite halvt bra bara? Ett litet tips
J fast ibland vet man ju faktiskt inte vad man ska tro, men så brukar jag iallafall tänka

- oärliga
om det har hänt någonting, ett bråk exempel, om man sedan ska reda ut det, att man då inte får reda på sanningen, alltså, det misstaget har jag gjort, den som håller inne någonting(jag berättade inte allt först) man får dåligt samvete, jag mådde jätte dåligt utav det, andra klarar av det utan problem, men allvarligt, berätta all sanning, även om det svider, så blir man tillslut glad över att man i alla fall faktiskt fick höra sanningenJ



- kaxiga/hetsiga personer
vad är grejen med att gå runt och vara kaxig? Man får ju inte direkt några kompisar av att ha attityd mot allt och alla, och det är verkligen inte fräckt någonstans, man blir i själva verket bara hatad/illa omtyckt. För någon som är kaxig är inge trevlig att vara med, och om man har två alternativ, en snäll person och en kaxig person, så väljer man självklart utan att ens tänka den snälla personen att lära känna, eller hur? Eller ah, så tänker jag i alla fall, jag hatar folk med attityd!

- folk som söker uppmärksamhet
fin/ful, var en grej alla körde ett tag, för det första var det ingen som kommenterade ful, för om man tyckte att personen var ful så kommenterade man ju inte alls, puckat! aja, jag tycker det är jobbigt med folk som kräver mycket uppmärksamhet, visst, alla behöver lite, alla vill liksom synas lite, men man behöver inte överdriva liksom, jag har själv hållit på som jag vet inte vad, och jag skäms!

- folk som söker upp andra att slå/hota, för dem tycker att det är kul
det finns ju en del idioter i stan om man säger så, som exempel går in i folk hårt med mening för att se om dom får någon reaktion(säga något kaxigt, putta till dom) dom söker efter bråk, för det minsta lilla, om dom går in i någon som typ säger men allvarligt eller kanske kollar snett(vilket är helt normalt) kan dom slå till en typ, dom säker efter lägen. Jag förstår mig inte på sådant. IDIOTISKT!

- folk som är jätte kaxiga/ hotas på datorn, men i verkligheten är dem fega och har alltid med sig massa kompisar
Hahahahahahaha, alltså jag tycker faktiskt bara synd om er, på riktigt! Dom är precis som dem på stan, letar tillfällen för att starta bråk, fast på datorn, vad är grejen med att bråka med folk över huvud taget? Det är bara jätte onödigt, och man mår ju bara dåligt av det, i alla fall jagJ blir så trött på folk som är jätte kaxiga på datorn, då blir jag riktigt irriterad, så bestämmer man för att träffas, så är dem som små myror i verkligheten, alltså det är bara pinsamt för er själva, ni skämmer ut er något så fruktansvärt! Haha, gud!

- folk som aldrig förstår/vägrar att förstå eller ens bry dig
exempel, om man inte mår bra över någonting, så lossas någon bry sig och bara: oj vad har hänt, vill du prata om det? så börjar man berätta, sen får man liksom inget råd tillbaka utan mer, oj det låter inte så bra. DET HJÄLPER INGENTING, det gör saken typ värre bara, haha. Eller om man exempel är missnöjd med sin kropp/utseende, och man försöker få någon att förstå, så man kan få hjälp, då tycker alla bara att man är löjlig, alla bara tror att man söker uppmärksamhet, och det är många som gör det, men den är synd om dem som faktiskt tycker det på riktigt, och inte har någon som förstår än. Jag vet faktiskt hur det känns, det är ingen som ställer upp, man har ingen att prata med, för alla tror man driver eller bara vill ha uppmärksamhet.


..killar?: (jag säger verkligen inte at alla är såhär, men det finns massa idioter)
- sex
vissa tänker bara på sex, dom smörar och verkar vara jätte snälla och verkar vara den rätta, sen när dom fått sätta på en, då sticker dom till nästa offer. Ni borde skjutas! Vi är fan inte mindre värda bara för att vi är tjejer, vi är inte några jävla leksaker ni kan behandla hur ni vill, vi är också människor!

- varför måste man vara perfekt?

vad är grejen med att ni är så jävla utseende kåta? Ni går typ bara på utseendet, tjejen ska va typ anorexiasmal, ha världens största bröst och allt sånt, annars blir man typ inte accepterad?
acceptera oss för dom vi är, för dom vi föddes till, vi ska fan inte behöva ändra oss för att ni tycker det, för att ni vill att vi ska se ut på ett visst sätt, ni ska inte ändra på oss, man är den man är, man är den man är född till, ACCEPTERA!


- ni är inte bättre?

ni som tror att ni har makt över oss bara för att ni är killar, större och starkare?
det har iiiiiiiiiiiiingen som helst betydelse, visst ni kanske är starkare och större, men vi kan inte hjälpa att vi råkade bli födda till tjejer, och ni har verkligen inte makt för ni är killar, vad hade ni gjort om det va tvärt om? herregud..


- skryta? Är det coolt eller?

sättet ni pratar med era kompisar med, att ni ska skryta om vad ni gjort med tjejen, det är ingen jävla tävling om ni tror det? och varför ska ni alltid krydda på allting? Ni ska alltid säga nått mer, som inte stämmer, tjejer hatar sådant, det är bara omoget!

- orättvist

varför får ni bättre betalt, även om vi utför samma arbete? Ni är fan inte bättre än oss, om man gör exakt samma sak ska man få exakt lika mycket betalt, har ingen betydelse vilken kön man har!!

-för hastiga
det är väldigt ofta att killarna går för fort fram, tjejer tar sin tid att lära känna killen, det gör killen med, men under den tiden skyndar ni killar gärna på allting, jag menar, det är många killar som vill ha sex när man bara är ”på g”, och som tjej tror man såklart då att det leder till ett förhållande, för vi är så dumma och går på er smörja, men efter sexet drar ni vidare till nästa. Ni går för fort fram, jag tycker inte att tjejerna ska ta första steget, men ni behöver ju inte var för på liksom!

-status vs. hora
jag har aldrig fatat detta, det är verkligen lågt, alltså, om en tjej har sex med 4 killar, då blir hon kallad för hora, slampa, äckel och massa annat, det finns så mycket ord ni killar kan säga till oss, som verkligen trycker ner än, men vad fan kan vi säga tillbaka? INGENTING!
men om ni killar skulle ha sex med 4 stycken, då skulle ni helt plötsligt ha bra status och vara coola liksom, men jag fattar inte grejen, det är precis samma sak. Men skillnaden efteråt blir så jävla stor, killar får nästan som beröm för det medans tjejer får höra hur äckliga dom är, hur billiga dom är och blir verkligen nertryckta. Usch, stör mig verkligen på det, så grovt!


 

 

 

måste bara säga en sak, detta jag skrivit nu om er killar, alltså, alla är verkligen inte sådana, det finns väldigt många bra killar också såklart, men det är så ofta det är såhär, och jag är så trött på det, och det är säkert många tjejer som håller med mig i det jag skrivit nu. Kände bara att jag ville få det ur mig, för det är många av mina kompisar som blivit behandlade på många olika sätt, och jag blivit utsatt för en del också, och jag är trött på att vara tjej och bli behandlad som en dörrmatta, det räcker oftast inte heller med att ni gör någonting utan det ska vara allting på samma gång tills vi verkligen blir helt knäckta. Grejen är den att som tjej är vi ömma på dem punkterna, och väldigt lätt sårbara, och ni tar verkligen tillfälle och trycker ner oss så mycket det bara går, och jag tycker det är så jävla elakt, som jag sagt flera gånger innan, vi kan inte hjälpa att vi föddes som tjejer, men ni behöver ju inte göra saken värre, bara för at ni får tillfälle, det är inte nu allt detta hände, det har ju alltid varit såhär med att killar är med värda, men ni kan ju ta och tänka lite på det, för det är verkligen tusen gånger jobbigare än ni tror att det är för oss tjejer, vi måste alltid tänka på hur vi ska se ut, hur vi ska bete oss, vad vi dår göra och inte göra, medans ni bara kör ert race. Åååh vad jag är trött på detta nu. Som sagt, ville bara få det ur mig, det finns mycket mer att säga, men jag tror inte ens någon läser såhär långt så, ah, slutar nu. Hoppas ni tar åt er av det jag sagt, och jag vill inte försöka trycka ner er killar nu, men ni borde faktiskt tänka er för innan ni gör någonting och börjar fundera på hur vi också känner ibland, vi har också känslor!
/Rebecca Elizabeth Röjnemark ©


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg :)

bra skrivet !



skulle du kunna lägga upp en video när du sjunger ?

2010-11-14 @ 10:03:59
Postat av: cassandra

så jävla rätt!

2010-11-14 @ 12:46:34
URL: http://cmss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0